All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ] 
Author Message
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Sat Dec 08, 2018 10:55 am 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1401
Location: СЗ-Сф
готино, гледам че и във fusion с един от последните ъпдейти филет туула вече също го прави това.

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Sun May 24, 2020 2:57 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Sep 04, 2012
Posts: 311
Едно видео, онагледяващо как с подценявания от мнозина инструмент "Move UVN" лесно да постигнем почти математически точно G2 (curvature) преливане между съседни повърхнини, без да има нужда третия ред контролни точки да следва втория такъв. Последното е голям недостатък на "Match surface", тъй като неговата настройка за G2 рязко изменя цялостната форма на повърхнината, за да изравни първите три реда контролни точки в една посока.
https://youtu.be/PucWJ4RM-Kk

Как да си построим тръбна конструкция с наклонен покрив (например навес). Диагоналните укрепвания нарочно не са от ъгъл до ъгъл, защото по този начин подкрепят част от покривните греди.
https://youtu.be/6KgcZnYgpok

А тук е показано как лесно да мащабираме съвкупност от обекти до точно определен от нас размер. В случая е даден пример с 12-метров навес, който бива мащабиран до 5 см, за да бъде напечетан от пластмаса с тримерен печатар, с цел физическа проба на здравината и намиране на слаби точки.
https://youtu.be/mEPQAH4Yj8o


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Tue Apr 13, 2021 6:33 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Sep 04, 2012
Posts: 311
Още няколко тънкости, които може би ще са полезни и на други хора:

Едно macro, чрез което се построява допирателна линия, започваща от дъга или окръжност и завършваща към произволна точка в пространството, използвайки проекция към съществуващ обект. Показано е и на видеото под него:

! _CPlane _Object _Pause
_ProjectOsnap _Toggle Enter _Pause
_Line _Tangent _Pause _Pause
_Cplane _Undo
_ProjectOsnap _Toggle Enter


https://youtu.be/X13nXs7Rp5s


Построяване на пирамида, започваща с правоъгълна основа и плавно завършваща със заоблен връх:
https://youtu.be/UwHFdTaSbzY


Построяване на преходна повърхнина между други две срещуположни такива, като тя възприема извитостта на крайните ръбове с продължение G2:
https://youtu.be/ngwYL7LMMTI


Създаване на изместена крива върху повърхнина, използвайки радиуса на тръба като начин да се спази търсеното разстояние:
https://youtu.be/elYStxE_BcM


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Wed Apr 14, 2021 2:03 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jun 24, 2016
Posts: 111
Изгледах части от няколко урока за тази програма Rhino и ми се струва, че интерфейсът е по - интуитивен от този на 3D Max.
Трябва да я пробвам, може причината за калпавите ми триизмерни модели да е в 3D Max, а не в мен : -)


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Wed Apr 14, 2021 3:45 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Sep 04, 2012
Posts: 311
Всяка от по-известните програми си има плюсове и минуси, но е важно и какъв тип модели ще правиш. 3DS Max е подходящ за органични форми (хора, животни, треви, дървета и т.н.), докато програмите с NURBS повърхнини са по-удачният избор при механичните форми, особено и ако ще се правят прорези и отвори по тях.


Top
  Profile E-mail  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!