All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Къде мога да уча concept art?
PostPosted: Thu Aug 02, 2018 11:18 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Aug 02, 2018
Posts: 1
Здравейте!
До сега съм правила само грешни решения за това къде и какво да уча и мисля, че вече е време да се занимавам с това, което винаги ме е впечатлявало.
А именно splash art-овете на героите в игрите, дизайнът им, като цяло concept art-а.
Ако някой може да ми каже някакви курсове или нещо от сорта, ще съм му много благодарна.


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Къде мога да уча concept art?
PostPosted: Thu Aug 02, 2018 12:27 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1319
Location: СЗ-Сф
Концепт арт като такъв - няма къде да учиш. Поне не и в България. Чесно обаче - то не е и нужно. Концепт артът е продукционна дисциплина, описание на длъжност, а не течение в изкуството. Това са изначалните общи>разрабоитени скици, по които да работят хората след теб. Това е измислянето на идеийния проект на нещото, измислянето на мууда на околната среда... такива неща. Като концепт артисти могат да работят хора, които са учили под някаква форма следните неща:
1. Склуптура - защото помага за възприятието за пластика. За взаимодействието на формите и обемите. Което е незаменимо при правенето на дизайн на каквото и да е. Не че светът не е пълен със самоуки зибръшъри например, ама МНОООГО им личи по това как им текат формите.
2. Илюстрация - защото помага за разбирането за композиция, цвят, обеми и петна и т.н.
3. Графика - защото дава добра идея за линия и обем, за взаимодействието на светлина и сянка.

Противно на общото мнение - не смятам че хората учили инжинерен дизайн стават добри концепт артисти. Поне не и училите инжинерен дизайн в България(има изключения на хора учили го и дългогодишно работили го... макар че то там отива по-скоро на самоучене постфактум). По простата причина, че те тук дори и рисуване и анатомия не учат. А както знаем - инкорпорирането на правилни анатомични линии и пропорции в един инжинерен дизайн - го прави дизайн.

Противно на другото общо мнение - и академията никак не е задължителна. Щото съм се нагледал на "академици" дето не могат кьорав персонаж да ти измислят.

Противно на третото общо мнение - концепт артист не е човек, който знае зибръш/фотошоп/макс/вакс/блякс. Ученето примерно на ... на зибръш - ще те научи на зибръш. Толкоз. Както нищо не си отбирал от дизайн на яки персонажи, така пак нищо няма да отбираш от дизайн на яки персонажи. Софтуерите са инструмент. Шеф-готвач не се става като самос е научиш как да си точиш ножа.


това, което е задължително - е:
1. да знаеш какво не знаеш. Гледай постоянно сайтове, артбукове, събирай си в главата/браузъра/наХартия материал кое как се прави. И сравнявай трезво със своето ниво. Така ще разбереш какво не знаеш. И ще може да вземеш мерки. Примерно ако установиш, че не знаеш анатомия - записваш се на курсове при някой даскал по склуптура в академията и (може и да е скъпо) ама ще дадат резултат. Ако установиш, че в илюстрацията куцаш страховито - нета е пълен с онлайн майсторски класове при всякакви величия, които със сигурност ще ти дадат полезни насоки.
за да проработи обаче това - наистина - давай си сметка какво не знаеш. трябва да си безкрайно критична към собствените си работи, и ако някой ти каже, уау това е страхоно - най-вероятно просто не вижда грешките ти(ерго е под нивото ти, ерго не го слушай :D )
2. дисциплина мотивация и работа. Най-вероятно ще отнеме няколко години. Ако 5 години ти се струват ужасно много време - си дай отговор на въпроса - след 5 години така или иначе ще си сегашната си възраст +5години - ама в единия случай ще си станала зверския артист, а в другия случай - не. Избери си кое искаш. Ако искаш да го работиш - това означава, че постоянно трябва да работиш по програмата. Няма опция да не го правиш. Става ти лайфстайл и толкова. И не трябва да се сдухваш, че не става. По принцип то ти може да нарежеш продуктите и да ги нахвърляш в тенджерата, ама си има обективно време, в което манджата трябва да къкри на жега, че да се сготви, не става от днес за утре.
3. Спи. Спането е много важно за адекватното учене. Худоожественият хипи-лайфстайл - забравяш за него. Това е индустрия и в нея се влиза с дисциплина. Дисциплина със среднощни кръгове под очите не се прави. тая работа е маратон, а не спринт :)

успех.

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Къде мога да уча concept art?
PostPosted: Fri Aug 03, 2018 7:20 am 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1319
Location: СЗ-Сф
https://www.focalpointschool.com/en/home

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!