Концепт арт като такъв - няма къде да учиш. Поне не и в България. Чесно обаче - то не е и нужно. Концепт артът е продукционна дисциплина, описание на длъжност, а не течение в изкуството. Това са изначалните общи>разрабоитени скици, по които да работят хората след теб. Това е измислянето на идеийния проект на нещото, измислянето на мууда на околната среда... такива неща. Като концепт артисти могат да работят хора, които са учили под някаква форма следните неща:
1. Склуптура - защото помага за възприятието за пластика. За взаимодействието на формите и обемите. Което е незаменимо при правенето на дизайн на каквото и да е. Не че светът не е пълен със самоуки зибръшъри например, ама МНОООГО им личи по това как им текат формите.
2. Илюстрация - защото помага за разбирането за композиция, цвят, обеми и петна и т.н.
3. Графика - защото дава добра идея за линия и обем, за взаимодействието на светлина и сянка.
Противно на общото мнение - не смятам че хората учили инжинерен дизайн стават добри концепт артисти. Поне не и училите инжинерен дизайн в България(има изключения на хора учили го и дългогодишно работили го... макар че то там отива по-скоро на самоучене постфактум). По простата причина, че те тук дори и рисуване и анатомия не учат. А както знаем - инкорпорирането на правилни анатомични линии и пропорции в един инжинерен дизайн - го прави дизайн.
Противно на другото общо мнение - и академията никак не е задължителна. Щото съм се нагледал на "академици" дето не могат кьорав персонаж да ти измислят.
Противно на третото общо мнение - концепт артист не е човек, който знае зибръш/фотошоп/макс/вакс/блякс. Ученето примерно на ... на зибръш - ще те научи на зибръш. Толкоз. Както нищо не си отбирал от дизайн на яки персонажи, така пак нищо няма да отбираш от дизайн на яки персонажи. Софтуерите са инструмент. Шеф-готвач не се става като самос е научиш как да си точиш ножа.
това, което е задължително - е:
1. да знаеш какво не знаеш. Гледай постоянно сайтове, артбукове, събирай си в главата/браузъра/наХартия материал кое как се прави. И сравнявай трезво със своето ниво. Така ще разбереш какво не знаеш. И ще може да вземеш мерки. Примерно ако установиш, че не знаеш анатомия - записваш се на курсове при някой даскал по склуптура в академията и (може и да е скъпо) ама ще дадат резултат. Ако установиш, че в илюстрацията куцаш страховито - нета е пълен с онлайн майсторски класове при всякакви величия, които със сигурност ще ти дадат полезни насоки.
за да проработи обаче това - наистина - давай си сметка какво не знаеш. трябва да си безкрайно критична към собствените си работи, и ако някой ти каже, уау това е страхоно - най-вероятно просто не вижда грешките ти(ерго е под нивото ти, ерго не го слушай

)
2. дисциплина мотивация и работа. Най-вероятно ще отнеме няколко години. Ако 5 години ти се струват ужасно много време - си дай отговор на въпроса - след 5 години така или иначе ще си сегашната си възраст +5години - ама в единия случай ще си станала зверския артист, а в другия случай - не. Избери си кое искаш. Ако искаш да го работиш - това означава, че постоянно трябва да работиш по програмата. Няма опция да не го правиш. Става ти лайфстайл и толкова. И не трябва да се сдухваш, че не става. По принцип то ти може да нарежеш продуктите и да ги нахвърляш в тенджерата, ама си има обективно време, в което манджата трябва да къкри на жега, че да се сготви, не става от днес за утре.
3. Спи. Спането е много важно за адекватното учене. Худоожественият хипи-лайфстайл - забравяш за него. Това е индустрия и в нея се влиза с дисциплина. Дисциплина със среднощни кръгове под очите не се прави. тая работа е маратон, а не спринт

успех.