All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ] 
Author Message
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Thu Sep 10, 2015 2:18 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jul 23, 2006
Posts: 242
Location: София
Рино е странен софтуер, и все повече отпада от конкуренцията на сходните нему програми. Версия 5 има сто хиляди сървиз рилийза, и реално никакво движение напред. Да не кажа, че по-стари рилийзи се държат по-прилично, и въобще се работи по-спокойно. Офсета на крива е рутинна операция, и фокуса с движението на контрол вертексите по нормалите, е ненужно и губещо време мероприятие. Колко им коства на разработчиците на добавят една опция в менюто на офсета, за да улеснят потребителите!


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Sat Sep 12, 2015 7:47 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Sep 04, 2012
Posts: 243
Този похват с Move UVN ме отказа още преди десетина години в Rhino 3. Нямам представа защо този пич от видеото си мисли, че е открил някаква новост в програмата и даже е кръстил командата на свое име. :D Въпросната команда се представя добре само при сравнително плавни и дъгообразни по форма криви или повърхнини, но се излага лошо при други, които на места са плавни, но имат и по-резки извивки. :) Ето един типичен пример, с който можете да пробвате лично какво се получава, ако движите с Move UVN контролните точки с примерно 2 до 5 единици:
http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 6810346364


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Sat Sep 12, 2015 8:47 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jul 23, 2006
Posts: 242
Location: София
Еми Боби, кьораво и сакато почна да прави туториали, и да показва "тънкости". Лошо няма, стига това да се прави от хора с голям практически опит, и най-вече с отлично портфолио. Само че Дейв, не е от тях! Аз лично, не бих дал пари за такова нещо, при положение че Рино има перфектно направен хелп.

Впрочем, изглежда че скоро ще е премиерата на Рино 6. Интересно точно какво ще е новото в него! По-стара традиция, очаквам нов интерфейс, и нищо ново откъм функционалност. Замислям се сериозно, дали да не премина на Катия :wink:


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Mon Sep 21, 2015 7:40 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Sep 04, 2012
Posts: 243
Най-вероятно така ще се окаже с "новостите". Rhino 5 като основно предимство има преминаването към 64 бита, от което полза има производителността при работа с хиляди обекти в сцената, но почти всичко останало е 1:1, че даже и по-зле от 4-ката. :)

Иначе за тънкостите да напомня, че командата "RemoveMultiKnotSrf" почти винаги помага за изчистване на геометрията след построяване на нови повърхнини, но най-вече след Blend surface и Sweep 2 rails. :wink: Странно защо, това се подминава с лека ръка от много носорогаджии, а впоследствие се чудят, че размерът на модела им е застрашително много мегабайти, а някои повърхнини са с кофти начупени отражения.


Last edited by BOBl on Mon Oct 24, 2016 3:40 pm, edited 1 time in total.

Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Mon Sep 21, 2015 10:30 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jul 23, 2006
Posts: 242
Location: София
64 битовата версия наистина беше голям прогрес! Лично получих голямо облекчение, особено в частта с рендеринга, в която ренденето на големи сцени, беше изключително трудно. От друга страна, Мак Нийл натрапиха и 32 битовата версия, под предтекст че може и да потрябва, а и някои команди не работели коректно в 64 битов режим.

Що се отнася до качеството на повърхнините, там мисля че няма никакъв прогрес, а и няма и да има предвид че фокуса на Мак Нийл е насочен върху съвсем други моменти - бързина, удобство, съвместимост и прочее. Аутодеск шейп моделинг е чудесен плъгин, който аз лично полвам, но реално цената му е по-висока от тази на самия Риноцерос. Впрочем, интересен факт е че, новият Елиъс Ауто Студио - както го прекръстиха, използва част от алгоритмите на Шейп моделинга. Включиха няколко възможности за т.нар. обратен инженеринг, изполвайки сложни алгоритми за автоматично построяване на повърхности върху меш обекти. Разбира се, задклавиатурното устройство има решаващата роля, защото още не е създаден такъв алгоритъм който да го замести :wink:

Що се отнася до въпроса, който засягаш Боби, там нещата опират до опит и съзнание. Повечето хора, които нямат опит, пък и не само те, нямат разбирането за това че чистата геометрия не е просто каприз, а начин по-който да си улесниш работата, да се предпазиш от бъдещи неприятни изненади, и в крайна сметка да получиш отличен резултат. Като допълнение към твоите думи, бих добавил и настройката на толерансите, като виновна за големия размер. До едно време в моята работа с Рино, използвах много малки толеранси, с идеята че уж така е по-добре. Впоследствие установих, че е било много глупаво от моя страна. Повечето ми модели, са ужасно тежки и комплексни. Част от тях премоделирах, и размера им падна с до 50%.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Tue Sep 22, 2015 2:09 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Sep 04, 2012
Posts: 243
Аз моделирам с избрана точност 0,01 мм и нямам проблеми. В промишлеността в Европа е общоприето точността да бъде именно една стотна от милиметъра. Засечка тук-там има единствено, когато се получи фуга от порядъка на 0,01002714 мм или бачкам с модел, който някой хамериканец е записал в Solid Works със стандартната за тази програма точност от 0,0005" (0,0127 мм) и тогава това съвсем дребно допълнително разстояние е повод някои повърхнини да не могат да се споят заедно, пораждайки едни цветущи поздрави по женска линия. :)

Иначе, размерът на сцената лично мен не ме притеснява, тъй като съм свикнал да опростявам - доколкото е възможно - всяка една нова повърхнина, която построявам. Ако човек не си го зададе като естествен навик в практиката, броят на контролните точки на всяка следващата повърхнина се натрупва излишно много и става астрономически голям. :)


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Mon Oct 24, 2016 3:35 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Sep 04, 2012
Posts: 243
Ето няколко видео урока, подходящи за начинаещи носорогаджии. :)
http://www.simplyrhino.co.uk/support/vi ... or-windows
https://www.youtube.com/channel/UCRBjWa ... QxA/videos


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Sat Mar 11, 2017 12:03 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Sep 04, 2012
Posts: 243
Не помня, дали съм го споменавал преди, но една "скрита" команда в Rhino позволява да се режат обекти с помощта на ръбовете на съседни повърхнини, без да има нужда те предварително да се дублират като линии. Като започнете командата "Split" или "Trim", напишете "crv" (без кавичките) и това ще даде възможност като режещи обекти да изберете самите ръбове, а не повърхнините около тази, която ще режете. Много пъти точно това решава проблема, когато повърхнините уж математически се допират една в друга, но програмата понякога отказва да реже. :)

Друга полезна, но също скрита команда (незнайно защо), е "ViewCaptureToFile" - дава възможност да направите преснимка на изгледа в желан от вас размер, например 16 000 х 9 000 пиксела и т.н.. 8)


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Thu May 25, 2017 6:37 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Sep 04, 2012
Posts: 243
Ако търсите точност при построяване на тръби и други кръгли обекти, по възможност избягвайте командите за скосяване и закръгляне на ръбове (Fillet и Chamfer), а вместо това използвайте ръчно построена права линия, дъга или крива, които след това да изтеглите по ос с командата Revolve. Причината да избягвате Fillet и Chamfer се състои в това, че и двете образуват скосяване или заобляне на ръб, които са с променлив радиус и поради това центърът на обекта престава да бъде точно там, където трябва да бъде, а това може да доведе до последващо разваляне на точността и на околните обекти, чието местоположение е зависимо от този център.


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Тънкости при работата с Rhinoceros
PostPosted: Mon Jan 01, 2018 7:03 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Sep 04, 2012
Posts: 243
Командата "RememberCopyOptions" ни дава възможност да изберем дали някои от поддръжащите я команди (изброени в долния списък) ще запомнят настройката да създават или не копие на съществуващ обект.

Bend
ExtractSrf
ExtractSubCrv
FixedLengthCrvEdit
Flow
FlowAlongSrf
Maelstrom
Mirror
MirrorHole
ModifyRadius
MoveCrv
MoveHole
MoveUntrimmedEdge
MoveUntrimmedFace
Orient
Orient3Pt
OrientCrvToEdge
OrientOnCrv
OrientOnSrf
RemapCPlane


https://docs.mcneel.com/rhino/5/help/en ... ptions.htm


Top
  Profile E-mail  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!