All times are UTC + 2 hours



Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 74 posts ] 
Author Message
 Post subject: Трети конкурс на 3DBG.com
PostPosted: Tue Jun 07, 2005 7:36 pm 
Offline
администратор
User avatar

Joined: Jun 19, 2003
Posts: 2154
Location: София
Ето, че е факт и третият 3D конкурс на 3DBG, който се организира със съдействието на Zager Studio
Този път задачата за конкурса ще бъде малко по-нестандартна... И такааа:

Задача: Моделиране на орех и ядката на ореха, текстурирането им, анимация ( описание какво трябва да представлява анимацията малко по-надолу ) и рендеринг. Изготвеното клипче, ще служи за интро към 3D-анимирана презентация на производствена база за сортиране, обработка и пакетаж на ядки, в частност орехи.

Съдържание на анимацията ( насочващо ):
1. Появява се орех;
2. Маха се черупката;
3. Ядката се разделя на двете си полукълба, като се изхвърля роговото образувание, разделящо двете части(да се вижда ясно);
4. Едното полукълбо остава и се инициализира като „1/2“;
5. Второто полукълбо се разделя на две половини, като едната част се инициализира като „1/4“;
6. Другата част се разделя на неравни парчета (като обема на неравните парчета може да е по-голям от обема на цялата част, важно е да се покаже че това са остатъци и парчета) които се инициализират като „парчета“;
7. На екран да се виждат ясно трите вида на обработка „ ½ , ¼ , pieces „ (може да извършват някакво леко движение);
8. Последните няколко секунди да се предвидят за цикъл (Loop) , така че след основната част от интро-то потребителя да има безкрайно време да натисне бутон от Flash презентацията.

Параметри на анимацията:
- формат: 566x317, *.png sequence
- дължина: по преценка на участника в границите на 200-600 кадъра при 20 fps
- oбкръжаващата среда (environment) e едноцветен фон със стойност на цвета по RGB: 188,197,168;

За оценяване всеки участник трябва да предаде:
1. Клип във формат *.avi ( използва се DivX codec ) на адрес: contest@zager3d.de

Оценка:
- Идея и композиця
- Реалистичност и прецизност на моделирането,
- Текстуриране и Осветление
- Движение

Срок за предаване на работите: 22.06.2005 г.

Награди:
1-ва награда – 200€ ( 400 лв.)
2-ра награда – 50€ ( 100 лв. )

Победителят се задължава да предаде на СD следните материали:
1. Клип във вид готов за интегриране в презентацията - *.png sequence
2. Работен файл


Ограничения:
- Не се допуска ползването на чужди модели и концепцти при разработка на анимацията.

Всеки участник си създава входяща тема в тази секция.
Въпроси свързани с конкурса задавайте в тази тема или на е-mail: contest@zager3d.de

Успех на Всички!!!!!!!!!

_________________
Волумето на мах Image
Submit 3D images, Photos or Vectors/Illustrations to Shutterstock and make $$$!


Last edited by oorka on Wed Jun 08, 2005 12:13 pm, edited 1 time in total.

Top
  Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 07, 2005 7:43 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Mar 13, 2004
Posts: 52
Успех на всички и от мен!!!


Top
  Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 07, 2005 7:48 pm 
Offline
модератор
User avatar

Joined: Jan 21, 2005
Posts: 483
Location: Sofia
Успех и от мен и се надявам да има доста участници!!!


Top
  Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 07, 2005 8:46 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Oct 04, 2004
Posts: 4131
Location: UK
Успех на всички аниматори по спецялно !!! Аз нямам знанията за това, жалко че не е моделинг :( . :?


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 07, 2005 9:18 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Aug 02, 2004
Posts: 219
Location: Sofia, Bulgaria
Това не е за мен!! :-( Успех и от мен на всички участници!!! :-)

"Нека по-добрия победи" !!!

_________________
Every creature on this planet dies Alone!


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 07, 2005 9:46 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Feb 18, 2004
Posts: 1053
Location: SoFiA
Хммм... сига ша се види кой има орехчета:)))))


Па може и аз да се включа в крайна сметша:)
Успех на всички;)

_________________
Veni Vini Vuci!Image
http://badpixel.cghub.com/


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 07, 2005 10:04 pm 
Offline
модератор
User avatar

Joined: Feb 27, 2004
Posts: 1347
oorka wrote:
Работен файл в *.MAX формат

да разбирам ли , че е само за максъри :wink:


Top
  Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jun 07, 2005 10:56 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jun 06, 2005
Posts: 38
Location: stz
аммм явно :roll: ина4е това си е наистина трудни4ко !!! (поне за мене :wink: )

_________________
The good general not only sees a way to victory , but he also knows when victory is impossible !


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 08, 2005 1:41 am 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Dec 24, 2004
Posts: 652
Location: София
А!

е па лощо нема...
вътре я..има анимация :P

Аз само един въпрос...това дето по точка 4. с 1/2 т.е. разбирам че може да има текст дето да пояснява допълнително или?
лооп-а е от т.1. също до колкото разбирам...

и последно но не по важност
:P
Конкурса ВИП(WIP) ли се води или не...

но интересно задание...само да намеря орехчета :)))

п.п.
а и последно...
т.к. до някаква степен си мисля за постпродукция? някакви изисквания(ограничения) има ли...нещо като това с макс файла....

И Успех на всички....
Пичове хващайте се...дори и да не сте анимирали, какво пък толкова..нали някой ден ще трябва и да анимирате или най-малкото да пробвате:) ето една прекрасна възможност си мисля аз..най-малкото за тренинг :D


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 08, 2005 9:09 am 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Mar 13, 2004
Posts: 52
to coldblooded:
може да има текст,
Loop-a може да е и от т.1 може и от т.7.
за постпродукция няма ограничения


Top
  Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 08, 2005 9:48 am 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Jan 31, 2005
Posts: 1298
Location: София
Задачата е твърде сложна за аматьорските ми възможности. :?
Все пак пожелавам спорна работа за участниците, интересно какви ще са резултатите.

_________________
War... War never changes...


Top
  Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 08, 2005 10:07 am 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Nov 09, 2004
Posts: 1354
Location: Sofia
neznam za tvoite vyzmojnosti no moite lichno stignaha do 5-pyti prochitane na usloviqta ... ebasi kolko sym zle, bylgarski ne razbiram 3D sym reshil da stavam :?: :!:


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 08, 2005 11:31 am 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Mar 13, 2004
Posts: 52
целта на това интро е освен ефектно навлизане в технологичния процес (защото след интрото има поредица от 20-тина клипа, които представят работата на всяка машина във фабриката) да има и някакъв смисъл, а именно да се покажат артистично и най-общо трите вида готова продукция 1/2 ядка, 1/4 ядка и парчета (pieces).
Принципа е следния: във фабриката влиза орех, излиза ядка в по-горе описания вид.

ако има още нещо... ще се постарая да го изясня :)

не искам да давам по-точно задание, за да не влияя на идеята и композицията и според мен доста хора от този форум могат да се справят с тази задача... моделирането на ореха със сигурност не е по-маловажно от анимирането (да не го кажа даже и обратно:))

още веднъж Успех!


Top
  Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 08, 2005 12:06 pm 
Offline
модератор
User avatar

Joined: Jul 09, 2003
Posts: 2572
Location: Sofia
Пичове, не виждам какво се плашите от думичката "анимация" - като гледам, няма нищо сложно за анимиране: правите си черупката цяла, разрязвате я на парчета, и в определен момент тия парчета ги пръсвате нанякъде - кеф ви с динамика, кеф ви с ключове. За ядката - също. Ако ви притеснява, че там, където са срязани обектите, ще се вижда, то можете да направите
- 1 обект цял
- същия - на части, ама свързани частите към някакво Dummy.
Двата обекта са вързани за някакво другоDummy (за да се местят заедно), или Dummy-то на частите да е вързано за "Целия" обект.

В началото показвате първия (целия), а другия е скрит. Като дойде момента за чупенето - скривате първия и показвате тоя на частите. Пръсвате частите както искате.
Сложно ??? Не.
По- скоро е въпрос на идея как точно да стане разрязването (чупенето).

________________________

@Zager
- има ли ограничение (или насоки) за инструментите, с които се разделят (разрязват) нещата ?
- с изискването за МАХ файл поставяте извън конкувса доста хора, работещи на Maya или XSI. Разбирам, че ви трябва и изходната сцена, за евентуални промени или бъдещо развитие, но не виждам проблем това да е файл на Maya или какъвто и друг софтуер. Пък и човека, спечелил конкурса (ако предположим че не е правено на МАХ), предполагам, не би имал нищо против бъдещо сътрудничество.


@ ВСИЧКИ - ето ви конкурс, и вие се изпоотказахте !!! :evil: При това със сериозна награда, нормален срок за работа и нищо сложно като изпълнение !!!!

_________________
Пред винкела всички са равни !

15 години GameDev - 15 години цирк !


http://www.youtube.com/user/demiurg3D/videos


Top
  Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jun 08, 2005 12:08 pm 
Offline
администратор
User avatar

Joined: Jun 19, 2003
Posts: 2154
Location: София
Една малка промяна в условието за работния файл, който трябва да предаде победителя - отпада изискването да бъде непременно в *.max формат...

Quote:
има ли ограничение (или насоки) за инструментите, с които се разделят (разрязват) нещата ?

Абсолютно никакво....

_________________
Волумето на мах Image
Submit 3D images, Photos or Vectors/Illustrations to Shutterstock and make $$$!


Top
  Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 74 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!