Направата на една завършена 3d игра е буквално огромен труд. Много програмиране и много реализиран дизайн. Ако и накрая крайният продукт не се получи по вина на някое от звената на проекта, тогава имаме и много прецакани разработчици. Говорим за случаите в които разработката е за тяхна сметка, но и реализираното накрая е в тяхна полза.
Във връзка с решаването на горните проблеми работя по специален механизъм на организация на нещата. Идеята е в това да се реализира дизайна отделно от програмирането и да се добавя в последствие при това от самите играчи. По този начин част от цената заплатена за играта отива в съответен независим дизайнер, чийто дизайн на пространството е ползвал играча. При това се изчислява времето на игра, а не е по равно спрямо всички пробвани дизайни за игра.
По отношение на програмирането нещата стоят малко по-сложно. Няма как да свържеш парчета сорс от различни хора, ако последните не са се уговорили предварително кое как да го правят. Затова си остава наложително съставянето на екипи от програмисти. За да се направят и тук нещата гъвкаво, то идеята е въпросните програмисти всъщност първоначално да бъдат обучавани. Така в хода на обучението бъдещите програмисти ще се опознаят един друг и ще сформират нужните екипи.
Представената по-горе идея все някак трябва да стартира. И единственият правилен начин не е чрез обучението, а чрез привличането в проекта на дизайнер(и), както и съставяне на учебните материали за начинанието. Последните не са само текст, но и демонстрации на функционалност. По отношение на втората дейност аз определено вече съм се заел. Търся съмишленик дизейнер. Идеята е да се почне всичко с engine-а на играта:
https://demo.os-js.org/packages/games/W ... index.htmlи по-нататък последният да се подобрява с времето, но пак да служи като удобен учебен материал, а няма да е някакъв комерсиален продукт.