All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: DOF 3DS max Vray ZDepth Photoshop front blur
PostPosted: Wed Jan 21, 2015 5:35 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jul 23, 2007
Posts: 231
И така. След тези редове ще намерите и картинки с описания проблем. Знам, че тук е място за видео, но не намерих сексция за композитинг на статични изображения. Та се надявам да имате поглед върху нещата :)

Какъв е проблема с предния блър на Zdepth? Няма проблем да фокусирам нещо отпред и да размаже всичко назад, но когато става въпрос за обратното сякаш блърнатия участък изглежда изрязан. Това най-вероятно се дължи на този ефект : http://www.mediafire.com/convkey/42be/0 ... 4d706g.jpg
Ползвал съм указанията от този сайт. Важна е фотошопската част. Другото съм го постигнал с експортване на Zdepth от V-Ray 3.
http://onnovanbraam.com/index.php?tutor ... _of_field/
При мен се получава това, което изчистват ръчно като проблем в туториала. Но ако там обектът е кроп и прелива, то при мен се застъпват обекти и да мажа върху сцената ще е по-изкуствено даже.

Ето и малко нагледно картинки :
Image
Предната облегалка е назъбена.
Image
използван DOF за горната картинка
Image
Друг DOF, който не променя нещата, просто удължава ефекта(дефекта)


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: DOF 3DS max Vray ZDepth Photoshop front blur
PostPosted: Thu Jan 22, 2015 5:32 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jul 19, 2011
Posts: 342
Може да звучи банално но, аз когато моделирам нещо го правя в реалните му размери. Така стойностите на zdepth във vray стават лесни за настройване. Трябва да се избягва плътно бяло (стойности 1) и плътно черно (стойност 0). За подсилване на дълбочината на образа каза че ползваш фотошоп. Изображението със zdepth, го слагаш като алфа под цветовете син/зелен/червен, от там в Lens Blur си нагласяш дълбочината. Поне аз така правя.


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: DOF 3DS max Vray ZDepth Photoshop front blur
PostPosted: Fri Jan 23, 2015 9:27 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jul 23, 2007
Posts: 231
solid_snake wrote:
Може да звучи банално но, аз когато моделирам нещо го правя в реалните му размери. Така стойностите на zdepth във vray стават лесни за настройване. Трябва да се избягва плътно бяло (стойности 1) и плътно черно (стойност 0). За подсилване на дълбочината на образа каза че ползваш фотошоп. Изображението със zdepth, го слагаш като алфа под цветовете син/зелен/червен, от там в Lens Blur си нагласяш дълбочината. Поне аз така правя.


Мда същото правя.
Намерих нещо друго. Ще пробвам с Афтер ефектс. Там има настройка за дълбочината на Z паса.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: DOF 3DS max Vray ZDepth Photoshop front blur
PostPosted: Sat Jan 24, 2015 2:35 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Apr 20, 2010
Posts: 84
То и във фотошопа си избираш точно на каква дълбочина да е ясно и къде да е блърнато..и аз със тези стъпки си го правя и ми се получава..не виждам нищо нередно освен може би във настройките ти на ленс блъра във фотошопа.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: DOF 3DS max Vray ZDepth Photoshop front blur
PostPosted: Thu Apr 28, 2016 12:13 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Aug 07, 2014
Posts: 615
Оня другия проблем дето не му се блърва зарчето вдясно, не е проблем. Просто всеки обектив си има освен фокусно разстояние, и апертура, колкото по отворен обектива, толкова повече блър, казва се BOKEH във фотографията. Бокето зависи от следните фактори - фокусно разстояние (милиметрите на обектива, по-малко = повече боке), апертурата (по-малко f = повече боке), и разстоянията между обектите на фокус и дефокус (по-раздалечени = повече боке). Най-добре е да се работи в реални мерни единици, и да се настройват и параметрите на камерата, ако ще и да не е физическа


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: DOF 3DS max Vray ZDepth Photoshop front blur
PostPosted: Thu Apr 28, 2016 1:10 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Dec 22, 2012
Posts: 669
murzilka добре го обясни браво ...


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: DOF 3DS max Vray ZDepth Photoshop front blur
PostPosted: Thu Apr 28, 2016 1:16 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Dec 22, 2012
Posts: 669
за не съм ползвал никога това :( знам го но .. предимно слагам блур на обект - тоест като се движи обекта се блурва .. и само понякога от настройките на камерата използвам ментал рай блура настроиките но не много тежки защото бави рендера .. след това в афтера или примиерата донагласям някой неща и не се получава анимито но бива ... поне не е толкова размазано като трансформер :)


някой студия си пишат собствен софт за пост продукция на разни ленсове размазвания блурове букета и т н ...но доф не съм ползвал :( пробвал съм някой неща не ми допада


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: DOF 3DS max Vray ZDepth Photoshop front blur
PostPosted: Tue May 03, 2016 9:30 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jul 08, 2008
Posts: 617
Пробвай да изключиш филтъринга на з-депта. Канала не трябва да има anti-aliasing защото повечето плъгини за депт се объркват от сивите пиксели на преливка. Тоест ако предмета на преден план ти е бял а стената в дъното черна АА прави преливка от сиви пиксели между двете и плъгина си мисли че някъде по средата между тях има предмет. Във всички примери за АЕ и Nuke съветват да се изключва филтъра.


Top
  Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!