All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Рендване на огромни сцени
PostPosted: Thu Jan 10, 2019 11:46 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Nov 13, 2011
Posts: 32
Здравейте! Имам нужда от някакъв съвет как се рендват огромни сцени на лейъри така , че да се запазят коректни отражения, светлини ..... Интересува ме някакво видео, туториали... Как се настройва всичко с Врей и макс...какви лейъри се вадят... някакви ей такива неща :)


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Рендване на огромни сцени
PostPosted: Thu Jan 10, 2019 2:08 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Feb 20, 2017
Posts: 65
Здрасти,

Интересен въпрос, интерсен е с това че винаги ми се е въртял концептуално в главата, но никога не съм опирал до него, или поне не поради размера на сцената. Преди си олекотявахме сцените с инстанции и хикс-рефове, после излязоха в-рейските проксита, леари и всякакви други благинки, така и така никога не ми се наложи да рендосвам една сцена на части. Да не говорим колко оптимизации направиха във В-рей, където съм изпуснал нишката отдавна. За да се сметне коректно глобалното осветление, то трябва цялата сцена да ти е заредена. Така че дори да я рендосваш на части, трябва да я заредиш цялата. Може би е по-редно да почопкаш въпроса как да се оптимизира, вместо да го правиш на части. Ако все пак държиш на последното, може да разделиш обектите на такива, които не си влиаят много много в глобалното осветление, отражения и прозрачности. Би могъл да сметнеш нещата на преден план, а тези на заден отделно. Би могъл да ги разделиш и в отделни файлове. Ако не ги разделяш на файлове можеш да махнеш човката "visible to camera" , "рендерабле" на обектите, които не искаш да се виждат или просто да ги скриеш. В първия случай можеш да не ги рендосваш, но те все пак да бъдат видими в отражения и прозрачности, както и да участват в глобалното осветление. В-рей има интересни разработки за рендване на само определени обекти. Примерно едно много старо Sphere Fade, неговия замисъл е да служи за обекти, които се движат, така че да не се смята GI на цялата сцена, но е добър инструмент и за рендване на региони или части от сцената. Друг вариант е да ползваш RenderMask: https://docs.chaosgroup.com/display/VRA ... ender+Mask

Това е от мен, дано съм бил полезен с нещо.

_________________
https://valkanpavlov.artstation.com/


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Рендване на огромни сцени
PostPosted: Sun Jan 13, 2019 12:43 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Aug 07, 2014
Posts: 648
Много рендета и engines имат разни опции за оптимизиране, примерно да не се отделят много ресурси за неща на заден пан, или както короната има определени от тебе светлинни източници могат да се "настройват" след рендене независимо един от друг... На мене тука навремето ми се смееха като питах за рендене на 500 милиона геометрия, после ми писаха по поръчка (MIAUU e авторът) едни скриптове за автоматизация на процесите с MR проксита и така - спасяване поединично - в зависимост кой с какво разполага и какъв е конкретният проект - може и трикове да ползваш, и даже photo-bashing ако щеш... Важното е да си постигнеш крайната цел, която може да е мноооого различна. P.S. Аз лично, въпреки че сглобих на щерката доста сериозна машина, не изключвам и рендене във ферма.


Top
  Profile E-mail  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!