All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ] 
Author Message
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sat Dec 01, 2018 3:06 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Jun 25, 2006
Posts: 443
Аз бих ти дал съвет, ако разбира се мислиш да превърнеш хобито си в професия - говоря специално за мебелите и IKEA.

Като човек работил по съответния им проект да дигитализират ицяло каталога си (има и други от форума които са работили/работят по него в момента).

Като оставим настрана моделите, които са в 90% nurbs conversion, и след това читавo ретопо и smoothing groups, би трябвало да се концентрираш в/у UV-то и шейдърите, a щом осветлението те влече най-много то в повечето случаи магията идва точно от там light/shading.
В днешно време няма много значение кой рендер ползваш - всички имат всичко, като за твоя случай ако искаш да правиш lookDev и наистина продуктови шотове, можеш и с GPU рендер да минеш за такива малки сцени без стотици мапове, които да изядат ram-a на видеото. Просто всичко става по-бързо и можеш повече итерации да направиш, така да си подобриш уменията, от там идва резултата, от достатъчно опити кое работи и кое не.
Vray разбира се е стандарт за такива големи компании, които бълват хиляди рендери на ден, понеже огтоваря на production scale-a, не за нещо друго, така че би било добра идея и с него да се позанимаваш.

Фотографски сайт ще ти даде много повече полезни съвети за продуктови рендери - примерно:

https://www.diyphotography.net

Иначе контретно - да вземем за пример цилиндъра - избрал си грешен сетъп за него, и както посъветва колегата грешен модел - subdivision-a след това трябва да се релаксне и да се мачне наново по highpoly цилиндър.

_________________
I spent seven years in Tibet
flippin' a freestyle set!


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Tue Dec 04, 2018 5:12 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
murzilka,Привет,
Извинявам се за късният отговор.Ще споделя моят личен опит и не натрапвам мнение.Това е моят експириънс.
Компа ми е Intel(R)Core(TM) i5-2400 CPU -3.10 GHz-4 ядра, 16 RAM ,Nvidia Geforce GtX 1060 3GB(от 2 месеца я имам и взех пари назаем за да си я купя,иначе бях с вградена Intel HD Graphics).
С този рендер енджин мога да кажа,че най-накрая "виждам" какво правя почти "real-time" и имам възможност за напредък.Ментъл рей работи за малки статични сцени,но има много ограничения.
При мен регион тест рендер-30/40 мин ,7 часа cache на Final Gather и още 7 часа клей рендер без шейдъри.Общо 14ч, иначе после 7ч.Обикновенно м/у 16ч и 28ч часа с най-опростени шейдъри.
Компа забива изцяло,бял екран.Става неизползваем.
Това мога да кажа.Успех...и карай внимателно.


fusion,
Привет и благодаря за ценните съвети.Ще наблегна в/у highpoly modeling-а.Имам страхотно уважение към вашият труд за Икеа и резултатите които сте постигнали са уникални.Не си правя илюзии,че съм на нивото на хората от форума.Всички тук сте професионалисти.В сравнение с вас -нивото ми е начинаещо,но имам желание да се развивам .Трудно е,но не се отказвам.Това искам да правя и давам максимума от себе си.
Сам съм,чета по форуми,гледам туториали и търся добрите практики.Надписвам си всеки обект,layer-и и гледам всичко да е организирано и разбираемо.
Осветлението ми харесва като цяло.Не е само продуктови шотове-това имам в момента да покажа.Искам да се чувствам уверен ,че знам какво правя и защо го правя.Каква е ролята на всяка лампа,каква част от продукта искам да покажа с нея? Различните сценарии изискват различни подходи.Това са въпросите които си задавам.
Мога ли да потърся съвет от теб какъв сетъп би бил най-подходящ според теб за цилиндъра ? Ще е от голяма полза за мен.Благодаря предварително.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Tue Dec 04, 2018 6:58 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Jun 25, 2006
Posts: 443
Ето малко помощ за модела.
Ти си направил същото, само че си събдивайднал и тогава модела вече не е идеален цилиндър, а става интерполация - мисля че се разбира.
След като имаш построената база тогава следват чамферите и т.н.



Когато проверяваш как ще е отразяването - сложи си някаква карта
с която да проверяваш отраженията
Ако софта е макс: https://www.youtube.com/watch?time_continue=16&v=mIpJq9y_Qic


_________________
I spent seven years in Tibet
flippin' a freestyle set!


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Tue Dec 04, 2018 11:31 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Благодаря за бързият отговор.Картинките наистина помагат да се визуализира процеса.Разбрах къде ми е грешката :) Доколкото бях разбрал в началото ставаше въпрос за Conform.От Create menu-то /Compound objects/Conform или Freeform/Conform brush(това са менютата в Макса).За тези неща гледах тези дни.Сега ще го започна отначало и утре ще постна резултата :)
Още веднъж огромни благодарности на теб и piker за отделеното време и помощ.Чувствам се адски неудобно,че ви занимавам с толкова елементарни неща.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Wed Dec 05, 2018 8:04 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Окей,това е резултата до момента.Получи се перфектно ,както се очакваше :)



Следващата стъпка са дупките на дъното.Така както съм го направил не съвпадат еджовете и не мога да използвам Bridge за да ги connect-на.

Преправих ги по този начин.Сега станаха 192 и съвпадат.


Като пробвах с chamfer се получават грешки.Утре ще търся друго решение.



PS:Добавих една картинка,която бях забравил.


Last edited by space_wanderer on Sat Dec 08, 2018 7:04 pm, edited 1 time in total.

Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Thu Dec 06, 2018 1:24 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Jun 25, 2006
Posts: 443
Ще се получат нещата, ето няколко насоки:



ползвай regularizer скрипта --> https://www.youtube.com/watch?v=kACvVCB2_pI в коментарите е ъпдейтнатата версия

проблема с чамфера :


просто си оффсетни бордъра, за да получиш правилните ръбове.


А ето един съвет, който по-добре да го разбереш сега, а именно
порсловутата красива топология и edgeflow - това са неща без които не
можеш да си моделер и трябва да знаеш, НО! и то голямо.

Няма особен смисъл в работен сценарии да правиш красиви мрежи на плоска повърхност.
Пример - ако ти дадат модел, който е просто prop в някоя визуализация и няма нужда да има sub D, оптимизиране и нямаш бюджет на полигони и ти все пак изхабиш 4-5 часа за да направиш красива мрежа - особено пък на дъното, тогава по-скоро ще изглежда, че проявяваш неефективност и по-лошото некомпетентност.

Но тествай за себе си:


това се прави за минута - ще кажеш мрежата е грозна има tris/Ngons , няма EDGEFLOW!!! , после го измоделирай със SUb D, правилна топология и edgeflow и ги тествай в рендер - ще ти просветне, че се рендят еднакво.

Все пак се научи на edgeflow и топология, но се научи също кога има смисъл от тях и кога не.

Поздрави.

_________________
I spent seven years in Tibet
flippin' a freestyle set!


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sat Dec 08, 2018 6:57 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Благодаря за съвета за топогията.По-принцип ,ако трябва да показвам топология-предпочитам Quads.Аз съм ОК с другата топология,ако се ползва в работна среда.Прав си,че се губи време и няма смисъл,от гледна точка на това ,че в желанието си човек да покаже умения и да отговаря на изискванията -накрая излиза ,че не се справя със сроковете и забавя проектите.Което не е добре.Ще го взема под внимание.
Свалих го Loop/Regulаrizer скрипта.Много е полезен,както и много други.Страхотно ускорение на работния процес.Със скриптове дори можеш да постигнеш резултати,които няма как по друг начин да се получат.Съображенията които имам със скриптовете са следните:
1.Ще свикна само с тях да моделирам и после ще е трудно,ако не се ползват в работната среда.
2.Останал съм с впечатление,че понякога от много скриптове Макса крашва постоянно и се налага преинсталация.Прочел съм го някъде,вече не помня къде.
Има ли такова нещо и какъв е твоят опит с тях?


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Tue Dec 11, 2018 10:10 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jan 18, 2015
Posts: 46
Скриптове, стига да са безплатни никой няма да ти забрани да ползваш, ускоряват ли ти процеса на работа - даже ще се радват, че ги позлваш. в някой студия като си седнеш на станцията дето са подготвили, Макса вече ти е наблъскан с 2000 скрипта, които са сметнали, че са полезни. и макса опита ми е, че ако не крашва, не е Макс.


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sun Dec 16, 2018 4:48 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Благодаря за отговора и за отделеното време.Това беше важно за мен.Оценявам го.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Mon Dec 17, 2018 4:05 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Най-накрая намерих време да завърша цилиндъра.Не обичам когато нещата останат незавършени.Много съм благодарен за съдействието на всички.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Wed Feb 13, 2019 4:24 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Здравейте,
Напоследък правя няколко сцени с обекти включващи "стъкло".Вази,чаши,буркани.Също така исках да пробвам "nested dialectics".
Моделите са моделирани с по-голяма плътност на места(гърлото и дъното) ,за да реагира адекватно на "absorption " и "distance" настройките и за да се получи по-тъмно оцветяване на стъклото на тези места.
Това са първите от няколко рендера.Тъй като сцената не съдържа много обекти,реших да си насоча вниманието към допълнителни детайли - като мехурчетата във водата и по-сложен шейдер за масата .


Гарафа и две чаши с вода и една чаша с мляко(skim milk)


Поздрави


Last edited by space_wanderer on Sat Feb 16, 2019 12:55 pm, edited 1 time in total.

Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Fri Feb 15, 2019 10:11 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Детайлът който исках да приложа тук е на дъното на бурканите.На първият тест рендер който направих не ми хареса как изглеждат - много "basic".


Във Фотошоп нарисувах детайлите които ми трябват и ги сложих в displacement map,както и "noise" в bump map,за да не изглеждат толкова равни и CG.

Поздрави

PS:Качих наново картинките в този и предишния пост ,поради проблеми със сайта от който ги качвам.


Last edited by space_wanderer on Sat Feb 16, 2019 1:01 pm, edited 2 times in total.

Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Fri Feb 15, 2019 1:52 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: May 10, 2008
Posts: 454
Location: София
=D> =D> =D>

_________________
https://www.behance.net/hristo_dinev


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sat Feb 16, 2019 1:11 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
jazznazz Благодаря за вниманието .

Продължавам с няколко рендера на чаши.Исках да пробвам малко по-различна цветова гама.

Поздрави


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sat Feb 16, 2019 1:14 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Jun 25, 2006
Posts: 443
Вижда се, че ще стигнеш където и да си тръгнал. Нещата са като по учебник и няма какво да се каже много по темата - добре пипнати, добре осветени и шейднати асети. Ако с това искаш да се занимаваш, освен като хоби, мисля че няма да те върнат. Успех

_________________
I spent seven years in Tibet
flippin' a freestyle set!


Top
  Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!