All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Интериор на баня
PostPosted: Tue Mar 13, 2018 1:02 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jan 18, 2015
Posts: 46
след много време цъкане на врей-а реших да пробвам и някой друг енджин за интериорни картинки и като цяло арх виз. та това ми бяха първите напъни със сайкълс да докарам адекватен интериор. доста се чудих дали да слагам мрасотии някъде из сцената, като мазно по огледалото, надрано по хрома и т.н. ама май ме домързя за експеримент да влагам допълнително труд

ако някой тук го ползва сайкълса за подобни работи, не отказвам съвети за това как да докарам по чисти картинки за по кратко време, че нещо не съм много доволен за сега от рендър тайма

Image

Image


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Интериор на баня
PostPosted: Wed Mar 14, 2018 10:02 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Apr 17, 2017
Posts: 20
Колега,за хрома ме интересува какви са ти стойностите на материала?Много е добре


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Интериор на баня
PostPosted: Thu Mar 15, 2018 9:29 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jan 18, 2015
Posts: 46
дифюза - черен, рефлекта чисто бял, френел - между 6 и 12 и рефл. глосинес 0.95-0.98.

Това са ти горе долу универсални настройки за хром, на секи физически акуратен рендър енджин дават адекватен резултат. Ако искаш някакъв цветен матерял да постигнеш, слагаш някакъв цвят в рефелкта, вместо чисто бяло.


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Интериор на баня
PostPosted: Sat Mar 17, 2018 3:35 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Apr 17, 2017
Posts: 20
Благодаря


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Интериор на баня
PostPosted: Mon Mar 19, 2018 1:03 am 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1356
Location: СЗ-Сф
Az ползвам сайкълс. Под гпу или цпу го рендосваш?
По принцип цайкълс е доста чувствителен към настройките на ГПУто. Трябва да си сетнеш тайловете да са 256х256, при по-малки размери се забавя времето драстично. Освен това в семплингите можеш да му дадеш да е на Branched Path tracing и да си настроиш прецизно за кое искаш голямо семплиране, за кое - не. Има и други оптимизации, но е факт че не са особено очевидни, а и като всичко блендерско - базовата документация е ... :)
Наскоро имах спор с един герой в Блендер къмюнитито дето се опитваше да ми обясни, че редшифт бил два пъти по-бърз от сайкълс. Оказа се че просто не знае как да си го настрои - с неговата му сцена на еднакви машини (оказва се) паднах под неговите времена :)
та кажи ако мога да помогна.

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Интериор на баня
PostPosted: Tue Mar 20, 2018 8:35 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jan 18, 2015
Posts: 46
когато мога ползвам видеото, обаче имам шибания навик да не пестя полигони и тая баня се наложи с процесора да я рендя

наясно съм с големината на рендер кофите и че трябва да ги променям в зависимост от това дали с ЦПУ-то или ГПУ-то рендя, филтър глоси ми е вършило работа от време на време, кламповете така и не схващам има ли момент в който ще ми вършат работа
видях, че има светлини портали, помогнаха доста за тоя интериор, ама се наложи и други неща да лъжа - например стъклото на прозорците съм го направил само камерата да го вижда като стъкло, иначе изцяло трансперант матерял - това очудващо понамали шума, поне за вюпорта ( на високи семпли не обърнах внимание дали дава разлика )

кламповете още не мога да осмисля кога биха ми били полезни, схвашам ги на теория ама не виждам просто в практиката кога ще ми помогнат ...

иначе тая сценка просто я пуснах на 3000 семпъла с пуснат денойзер и си излезе доста прилична, ама не очаквах да замине 10-12 часа да се ренди ( с х5820 ми е процесора, с врей-а интериорите ги изяжда за никакво време, ама врей-а си е врей ;д )

имаще някой малоумни неща, като например матеряла на мазилката, който с бъмп се намазваще ужасно, трябваше да ползвам дисплесмънта, не знам дали това е адекватна заобиколка, също мислех да понацапам тук таме я с отпечатъци от пръсти, я с нещо разлято по пода ама ме притеснява 1во че много семпли ще трябва да сложа, 2ро че денойзера ще ги намаже сичките красоти :Д

горе - долу това ми беше експириънса от тая сцена
не знам дали нещо изтървам или съм оклепал, щото съм виждал адски добри неща излезнали от сайкълса, или просто още семпли му е майката :Д (между другото, прави ми впечатление, че след определен брой семпли, кажи речи не променя много чистотата на картинката и се чудя дали не си хабя времето само с това )


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Интериор на баня
PostPosted: Wed Mar 21, 2018 1:13 am 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1356
Location: СЗ-Сф
3000 семпъла.... O_o
Утре ще пиша с кафето

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Интериор на баня
PostPosted: Wed Mar 21, 2018 11:03 am 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1356
Location: СЗ-Сф
10-12 часа е безумно. от друга страна и 3000 семпъла е безумно. Още повече, че и волуметрици нямаш като гледам.
По мой опит - ако не успееш до 1024 семпъла да го направиш без нойз - и с 10к няма да успееш.
Иначе - колко точно ти е високополигонално това? Колко милиона? На мене ми изглежда доста семло? На сайта на Блендер има системни тестови сцени, които наистина са убийствени, има едни овца пиксарска, която там си трябват две 1080тки, щото свършва паметта на едната и не може да кешира всичкото вълна и трева, щото всичко си е гео. Иначе другите наистина тежки тестови сцени, примерно класната стая, дето е бая милиони полигони с волуметрици и много баунсове - ми го смята за 12 минути на една 1080. По принцип, ако не е нещо като овцата с тревата - наистина защо изобщо се занимаваш с цпу?!

ако се опитваш да бориш нойза с качване на семплите - то си е простичък подход, ама както казах имаш някаква граница, до която това е ефективен фикс. Ако до 1024 не се е изчистило нацяло - няма да се изчисти и на 8к. Във Sampling превключваш от Path Tracing на Branched Path Tracing. Там стойността на АА Samples ти е базовия множител, а отстрани имаш фактора на множителя за всеки един от пасовете. Винаги стойностите ги прави кратни на 2/4/8/16/24 и т.н. Така много бързо ще изловиш откъде ти идва нойза и ще можеш само за конкретния пас да вдигнеш семплирането. Вирей тая диагностика до колкото знам я прави автоматично, ама той зат'ва е платен :)

кламповете могат да ти помогнат да пребориш firefly артефактите. Принципно на Clamp_In му задай някаква много ниска стойност, примерно .01, и би трябвало да ти ги изчисти на 99%

По принцип чакаме в блендер 2.8 всички тия неща вече да са автоматизирани. Надяваме се :) Иначе анонсирали са GPU+CPU режим, който бая ще го изстреля, ама... то тогава вече 90% от всичко ще си се прави в Eevee, taka че... нищо де :)

виж - разгледай канала на ей тоз пич - той дава страхотни решения за оптимизация на Сайкълс https://www.youtube.com/user/GlebAlexandrov

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Интериор на баня
PostPosted: Wed Mar 21, 2018 8:39 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jan 18, 2015
Posts: 46
такаа, разгледах си сцената, 1.4 милиона полигона е, което си е доста малко, предполагам че текстурите ядат много ? никаква идея, знам само че пробвах да я рендя на ГПУ-то и някуде по средата ми изплю че кудата е избягала от памет( в груб превод ;д ;д ;д ) и след това реших с ЦПУ-то да я изрендя, не съм играл да проблем солввам, щото ме нямаше за 2-3 дни и без това та не беше проблем да си поренди малко машинката

да добавя - ГПУ-то ми не е най подходящото за рендеринг - GTX970, 4 гб рам, като го пазарувах тоя компютър не бях обмислил варианта за ренд с видеото по куп причини.

в момента правя една друга сцена на която ще се опитам да оптимизирам малко нещата с бранчед паттрейсинга

относно врей-а - не, не ги прави автоматично тея оптимизации, особено ако рендиш с 2х брутфорс, трябва сам да си оптимизираш, но и тогава се справя доста добре

Еевее изглежда готино, ама ме съмнява да стане продъкшън рендерер, не е ли се пак просто във вюпорта функция за да можеш по лесно да подготвяш модели за гейм енджини ?


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Интериор на баня
PostPosted: Wed Mar 21, 2018 9:36 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1356
Location: СЗ-Сф
1.4 е нищо, даже днес си рендих и 16 милиона на клей за превизуализация - за около минута. Тоест не ти е от геометрията. На цпу трябва да е х1.5 или х2. Някъде другаде ти е драмата, някъде нещо товари, това са брутално големи времена за такава сцена. Даже и с дисплейсмънти и волуметрици на по-слаба машина - не ми е смятало по толкова.

djangata wrote:
Еевее изглежда готино, ама ме съмнява да стане продъкшън рендерер, не е ли се пак просто във вюпорта функция за да можеш по лесно да подготвяш модели за гейм енджини ?


дефинирай продъкшън ;)
щото в архвиза много скоро продъшкън ще е преди всичко да си разхождаш клиента из ънриъл модел на къщурата, а не да му показваш рендени с часове стилфреймове :)

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!