All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
 Post subject: Re: secret garden
PostPosted: Mon Apr 17, 2017 6:22 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jan 18, 2015
Posts: 45
Реших да изкарам още няколко кадъра от сцената, едва ли ще навреди на портфолиото ;д

за сега е това, сега мъча да си харесам още някой поглед

Image


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: secret garden
PostPosted: Mon Apr 24, 2017 5:27 pm 
Offline
модератор
User avatar

Joined: Jul 09, 2003
Posts: 2580
Location: Sofia
Здрасти,
Срамота е, че отлагах толкова време поста си, но се очертава доста дълъг, та даже и сега не знам дали ще допиша всичко, което ми е на главата.
Като начало - поздравления за положения труд и за смелостта да се явиш на конкурс ! Без значение резултата - това са две големи победи за теб.
Идеята ти е много яка, много ми харесва, така че почвам с критиката, да се чете като препоръка !

1 - Концептуални несъответствия.

Като гледам картинката, ми изниква представата за работилница на учен от периода на Индустриалната революция (сещате се - 18-ти век, изобртяване на парната машина, от там - механизиране на много производства, скок на науката), който се опитва да запази късчета от природата от все по-замърсената околна среда. Парни машини навсякъде, дим и въглищен прах от големите производства, огромни машини, бълващи смог - това си е рецепта за еко-апокалипсис. Та тоя учен, в скромната си работилница, в тъмните улички на Южен Лондон, изследва как живеят растенията, как им влияят замърсяванията, как да се опази природата и т.н.
Та рязко несъответствие с тоя стил е ЛСД-монитора ! Директно го махай, и направи една Електронно-Лъчева Тръба, ама от тия най-старите, като първите телевизори. Все пак, малко по- късно учените ще открият как да фърлят електрони поредово, от една точка, и те да рисуват образи по част от сфера ! Ето един от първите телевизори, но твоя, бидейки още в процес на разработка, не го прави като мебел (като завършен битов продукт), а по- скоро като разглобена алфа-версия, със скеле, от което на обемен монтаж висят лампи, и вързан кинескоп.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/or ... 7c7625.jpg
Все пак, дори и телевизията като излъчване на сигнал да е открита много по- късно, твоят учен може да е открил кинескопа като "монитор", на който да вижда резултата от измерванията си.

2 - Технически несъответствия.

Тук главния проблем е големия агрегат, който както е меден, прилича на малък казан за ракия. Формата не е проблем, но ще е още по- убедителен, ако до всеки манометър (или ония циферблати, каквито и да са), има и по една врътка за регулиране на параметъра, който се показва на стрелките. Отделно тоя сорт уреди са правени за лесно разбиране, така че хартията зад стрелката е най-добре да е бяла, а не както си я направил -медна. На бял фон черни стрелки се четат най-лесно, а именно това е функцията на всеки уред, без значение колко измислен е той.
Като детайл си ползвал малки медни тръбички, които излизат от тялото и отиват до уредите, ама нали тия уреди вътрешно са свързани с корпуса - що тръб и жици не минават вътрешно, а отвън да сложиш дебели гумени маркучи, които подават кислород или друго нещо към "аквариума", примерно ? Така ще вържеш тоя уред с аквариума, ще покажеш, че той прави нещо за онова дръвче вътре, щото сега стои малко неясно и самоцелно. Един -два шалтера за включване/ изключване също биха били по- добър детайл от двете медни планки горе на предния панел.

3 - Изпълнение.
Браво за паяжините по прозорците, обемната светлина и мъждукащите крушки, но най-големия си обект в сцената си го минал без текстури ! Тоя агрегат ако се текстурира като хората, ще качи рязко цялото качество на работата ти. Да предположим, че не можеш да си нарисуваш читави текстури (то и аз не мога), но има доста процедурни хватки, с които можеш да дадеш материалност. Едно тънко AO за мърсотийка между пресичащите се повърхности (ама не дифолтна, а като маска за някакъв тъмен нойз, колкото да не е едноцветно), обърнат широк AO като маска за протриване на ръбовете. Вместо да ползваш една текстура, можеш да и направиш по-тъмен дубликат и с нойз да ги миксираш - така ще получиш цветова нееднородност... има много тънкости за процедурно текстуриране !
Ако работиш с Врей - гледай това - дълго е, но се опитай да го разбереш и приложиш:
https://www.youtube.com/watch?v=hVbIhe2eDxc

Та така - много написах, сигурно много неща съм пропуснал, но поне е някакво начало. Дори и да не го промениш в тая си работа - обмисли тия неща в следващата !

_________________
Пред винкела всички са равни !

15 години GameDev - 15 години цирк !


http://www.youtube.com/user/demiurg3D/videos


Top
  Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!