All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ] 
Author Message
 Post subject: Modeling and Lighting
PostPosted: Fri Nov 09, 2018 4:42 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Привет на всички,
Нов съм във форума.Интересувам се от 3D от няколко години като хоби.
Правя тази тема за да качвам личните проекти, по които работя за критика и коментари.

Истинската ми страст е Lighting-a.Обаче за да имам какво да осветявам имах нужда от модели.
Нямах желание да ползвам готови такива,а исках сам да премина през целия процес от създаването на моделите:
моделинг,Unwrap,текстуриране,осветление.
Затова взех решение да си избера компания, която произвежда мебели и да започна да моделирам различни
продукти (за практика) и за да добия представа за реалните размери.Спрях се на Икеа.Защо Икеа?
Разпознаваеми и достъпни продукти по целия свят.
В сайта под всеки продукт има информация за размерите на продукта,материалите от които е направен и PDF файлове с чертежи и инструкции за сглобяване, които лично за мен са много полезни,
за човек,който още се учи.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Сега за рендерите.
Идеята ми беше да моделирам продукт с колкото може повече детайл,който след това да бъде осветен в стил
"продуктова фотография".За да изглежда по-приятно за окото е важно сенките да са меки и да има градиенти.
Това е което съм се опитал да направя.
Картинките са структурирани по следният начин :
1.Референси
2/3.Beauty(финални 2 рендера).
4/5.Wireframes
6.Checher
7.Студийно осветление
8.Краткa видео демонстрация.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1.Click on image to see full resolution

2.Click on image to see full resolution

3.Click on image to see full resolution

4.Click on image to see full resolution

5.Click on image to see full resolution

6.Click on image to see full resolution

7.Click on image to see full resolution


8.Кратко видео :
https://drive.google.com/file/d/1DfjuZLY9uMzsTE5NNu0neVQwu0PF-MgF/view <----------

Благодаря за вниманието.
Хубав ден на всички.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Fri Nov 09, 2018 5:22 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jul 08, 2008
Posts: 634
Супер е. Обикновенно като се почне с такова амбициозно описание очаквам обратнопропорцонална по естетика реализация :D Може би ще е по-приятно в бяло "студио" без отражение единствено


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sat Nov 10, 2018 1:21 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1355
Location: СЗ-Сф
идеята ти за IKEA принципно е доста добра, най-малкото защото (малко известен факт) почти без изключения всички изображения в каталозите им са 3d рендета (мда, шах с пешката - яко Vray до припадък, фотография целенасочено избягват с изключение на някой друг персонаж), и най-малкото е полезна референция като го разлистиш каталога от пощенската си кутия - да видиш какво трябва да възпроизведеш като качество.

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sat Nov 10, 2018 9:49 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Aug 07, 2014
Posts: 647
Щом те кефи осветлението, наскоро пробвах демо на HDRI LIGHT STUDIO CARBON или нещо от сорта, за Макс. То е плъгин, който в реално време ти управлява IBL, а в самия му интерфейс по много интересен начин си редиш обекти и лампи от всякакво естество, по интуитивен начин... Демек с две думи environment map управляем в реално време. Бе доста е забавно разполагането на лампите и спрайтовете. Не ми е забивало, макар че на щерката пецето не е върха на технологиите, пробвано е с ренде Корона, тоже много арна система и се учи за половин / един час, лиценз за ученици 25 евра на година. Край на рекламата..

P.S. не знаех, че за IKEA ползват 3D, ровил съм и с часове да си купувам от тях разни неща, за миг не ми е минало хахха... А пък наскоро показвах фото трикове на щерката за снимане на сандвичи и съставните им части, там обратното - сигурен си че е 3Д, а то си чиста фотография

Наздраве!


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sat Nov 10, 2018 11:49 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1355
Location: СЗ-Сф
3д са нещата на икейъ, да, даже имаше статия в котаку по въпроса. Преди години малка част от нещата са били 3д, но последните години почти няма фотографии, понеже вече са натрупали база данни с няколко десетки хиляди артикули и им излиза много по-евтино да редят и да рендосват, вместо да правят огромни фотосесии. Имаше втрещяваващи примери ... ама то всъщност - да - разглеждал си им каталозите. Не е хуманно какво качество вадят.

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sat Nov 10, 2018 11:49 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1355
Location: СЗ-Сф
https://www.youtube.com/watch?v=bJFlslL1wFI

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Tue Nov 13, 2018 10:42 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
mandorg85-Благодаря за коментара и за предложението.Идеята ми беше обикновен обект , да бъде представен по такъв начин със средствата на фотографията,който да изглежда "по-представително" и да го превърна във желан продукт.Затова изборът ми беше към по-тъмна гама и да използвам рефлективната повърхност."Бяло" студио също е решение,ще го пробвам.

piker
Quote:
идеята ти за IKEA принципно е доста добра, най-малкото защото (малко известен факт) почти без изключения всички изображения в каталозите им са 3d рендета и най-малкото е полезна референция- да видиш какво трябва да възпроизведеш като качество.
Прав си.Точно към това се стремя.

murzilka-HDRI LIGHT STUDIO е страхотно улеснение и приложение.Голяма част от професионалисти го използват.Спестява много време.Желанието ми засега, е сам да си правя осветлението(както го правят професионалните фотографи,само че,в 3Д среда) и след време ще го пробвам.Благодаря за идеята.


Last edited by space_wanderer on Mon Nov 19, 2018 11:25 pm, edited 1 time in total.

Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sat Nov 17, 2018 7:34 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Здравейте,
Нещо ново върху което работих тази седмица.Металните повърхности са пряко зависими от средата която рефлектират,което ги превръща в истинско предизвикателство да изглеждат реалистично.Не бих казал че съм напълно доволен от резултата,но го поствам по скоро за критика.Благодаря предварително.






Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sun Nov 18, 2018 4:38 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1355
Location: СЗ-Сф
помисли за някакъв вариант за Normal transfer от чист цилиндър без дупки или за шринкрап на събдивижъна върху гайдмеш - за да избегнеш шейдинг и рефлекс артефактите в зоната около дупките.
Иначе яко, седи добре.

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Mon Nov 19, 2018 4:24 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Благодаря за полезните съвети.Оценявам ги.
Проверих за Normal Transfer и се оказа,че става със скрипт.Ако е крайно наложително и няма как да се направи по друг начин,ще го инсталирам,но ако може да се случат нещата в Макса,ще го направя там.
Мисля да пробвам с 2-рия вариант тези дни.В моментя работя върху други идеи които имам.Работя на стара конфигурация и нещата се случват много бавно .
Още веднъж ,благодаря за насоките и помощта.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Tue Nov 20, 2018 12:43 pm 
Offline
потребител.
User avatar

Joined: Apr 21, 2005
Posts: 1355
Location: СЗ-Сф
ако тръгнеш да го правиш със shrinkwrap(или както и там да му викате на това в макса:) ) на събдивижъна върху гайдмеш - гледай гайдмеша ти да е с поне 2 събдивижън левела над това, което шринкрапваш върху него.

_________________
брадато българче. с пушка. автоматична.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Tue Nov 20, 2018 4:18 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Aug 07, 2014
Posts: 647
Имам питанка: какво е рендето, пробвали сме симулиране на софтбокс с Короната, проста правоъгълна лампа разсеяна и вариант с транслуцентен плейн отпред както при тебе. Определено има по-арно разсейване с плейна, но пък времето за рендене нараства доста, в много пъти.

В тая връзка имам и други проби, дето ми са съмнителни при всякакви рендета. Например осветяване на обект през огледало - короната например не може да го прави с обикновен спот, с нейните лампи да, но те пък нямат възможност за прожектиране на картинка. За симулация на проектор иде реч. Доколкото съм пробвал, и ментъла не може да го прави. Въобще аз в къщи понякога си играя с осветителни тела и модификатори по всякакъв начин ей така за спорта, и после в 3D част от нещата не ми отговарят на очакванията


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Thu Nov 22, 2018 2:38 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Здравей,
При тези рендери съм използвал Корона 1.6.1,но дълго време разучавах и правих рендери на Ментал Рей.
Транслуцентният плейн го използвам като дифюзър,за да се получат градиенти.В Корона нивото на шум се изчиства много бавно.
Като решение може би е "Rayswitch Material",както е показано във видеото(долу)или с външен плъгин като"Hdri Light Studio".
https://youtu.be/RL80tWj0mfc?t=597 <-----

Имам голям интерес от фотографията,гледам много туториали за различни осветления в различна среда и се опитвам да ги прилагам в 3д.
Ето тест рендер със Ментал Рей които съм правил преди време по тези видеа:
https://youtu.be/IIm-SZHKOW4?t=194 <-----
https://youtu.be/JdlwNIIDZAY?t=909 <-----

render:


Това е сцената(Max 2013 и МR) + всяка лампа на отделна картинка-Zip.
https://drive.google.com/open?id=14IfF3w3AtUdY6FleJ4Kz58xKMO94L74u

Photometric lights имат Проектор мап("Advanced effects" на лампата,виж картинката ),но има ограничения.
Note: When a photometric light is a projector, its beams don't interact with volume lighting effects,
(such as Volume Fog, Volume Light, and mental ray volume shading) in the way that standard lights do.
Autodesk 3ds max help:
https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2017/ENU/3DSMax/files/GUID-A5AB2530-3AB0-40FD-AACF-4DBE4432EE33-htm.html

Направих една сцена,в която има 2-Photometric lights.Едната лампа е с проектор мап (дясно),а другата лампа(ляво)е с плейн със същата текстура, опасити мап и алфа.Без тайлинг на текстурата.Плейна е линк-нат за лампата,за да може,когато я местиш,той винаги да стои пред нея.
Ако искаш да преместиш лампата без да я следва плейна:В "Hierarchy tab",най-долу "Adjust Transform" натисни "Don't effect Children" и премести лампата.Изключваш бутона.
Важно:За да работи, сенките трябва да са "Mental Ray Shadow Map" и там има функция "Transparent shadows"(виж картинката).Смени и "Map Size" от 512 на 2048,за да станат по-детайлни.По този начин няма очертания около картинката.
picture:


Добавям zip file със сцената(Max 2013 и МR).
https://drive.google.com/open?id=1YS_aKhinjdnhEDoizVZFJq_0W0WWhnV8

Това е едно видео на Jeff Patton-volumetrics in mental ray :)
https://youtu.be/xIMKKEkzjM0?t=735

В Корона.Използвай "CoronaShadows" на лампите в Макса:

Извинявам се за дългият пост,исках да съм полезен.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Sat Nov 24, 2018 12:45 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Oct 23, 2018
Posts: 32
Здравейте,
Една композиция с обекти които съм моделирал преди време.
Пожелавам хубав ден на всички !




Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Modeling and Lighting
PostPosted: Tue Nov 27, 2018 8:16 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Aug 07, 2014
Posts: 647
Благодарим, ще огледам обстойно написаното като спра някъде, че май ще караме нон-стоп тая нощ. Значи Короната е намбър лан отсекъде, аз я проучвам заради щерката че се е регистрирала и учат там, а иначе съм ползвал ментъл и е доста солидна система по мое скромно мнение.

Короната и тя има възможност за прожектор, нооо... излиза всичко много блърнато и мнооооооого бавно. Абе за каквото ни трябва ще има малко трикове и ще стане, а иначе е риторично - кат видя нещо странно и ме чеше да драпам хаха

P.S. тука във форума преди време някой беше почнал проект за симулиране на обектив от-до - физически лещи и огледала, ма не помня кой беше

Наздраве!


Top
  Profile E-mail  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!