All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: 3DS Max, проблем с експорта към Unity 3D
PostPosted: Tue Nov 20, 2018 10:03 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Feb 08, 2013
Posts: 44
Здравейте, имам два проблема, на които не мога да намеря решение. И те са свързани с експорта на модел към Unity 3D.

1. След експорт в Unity ( в FBX формат) някои части на модела, от страната на виждане (в каквато и посока да ротейтна) са прозрачни. В макса се виждат както трябва. И не мога да разбера защо се получава така. Иначе е моделирано както всички други обекти, и няма материали за прозрачност или флипнати лица.

Преди да излезе от макса

https://imgur.com/a/KHc4aUv

След като влезе в Unity

https://imgur.com/a/kNmxs9O


2. Втория проблем горе-долу частично го реших, но все пак.

Тъй като 3d max и unity работят с различни координатни системи, трябва да се направят някои настройки за да бъде коректен модела и с правилна посока когато влезе в unity. Иначе ако не се направи не е кой знае какъв кахър, но когато се задвижват кораби и др. при изчисленията се получават проблеми. Та това което се правим е Reset на Scale, за да излиза стойност 1 по трите оси. Другото което се прави е да се промени посоката на пивотната точка по Х се завърта на 90 градуса, така че У координата да сочи нагоре. Влизайки в unity на rotate всички стойности по x,y,z трябва да са 0. До тук добре. Правя го с всички обекти и става. Но специално за някои обекти не се получава незнайно защо. Правех го няколко пъти но същото. Частично стана като Detach-нах въпросния обект от групата в която е и тогава се оправи. Но ми трябват да бъдат подредени в групи.

https://imgur.com/a/GfBZVVk
и
https://imgur.com/a/nTPIwQX

Ако някой има решение ще съм му много благодарен ако сподели.


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: 3DS Max, проблем с експорта към Unity 3D
PostPosted: Wed Nov 21, 2018 8:52 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Feb 20, 2017
Posts: 63
Според мен е от нормалите, въпрки че казваш че са ОК, сигурен ли си в това? Това че във вюпорта на макса изглеждат добре, не е гаранция. Можеш да сложиш единт едит неш, да му цъкнеш Show Normals и да провериш със селекция полигоните. Друг вариант е да погледнеш на Object Properties->Backface Cull дали е включено, мисля че по подразбиране не е.

За второто не знам, при мен се получават тия действия. Мога да премеся и завъртя пивота, както си искам, на отделен обект или в група. С групите може да се бъгнат малко работите, аз бих развалил групите на ороблемните обекти и бих ги групирал от ново, така ще съм сигурен че един обект няма да е в повече от една група примерно.

_________________
https://valkanpavlov.artstation.com/


Top
  Profile E-mail  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!