All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Концептуални отговори на тъпи въпроси
PostPosted: Sat Mar 27, 2021 8:14 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jun 24, 2016
Posts: 101
Много ме е срам, обаче:

1. Ако искам да експортвам 3D сцена с някаква анимация във видео файл HDTV (1980 x 1020), какви настройки трябва да направя преди моделиране? В настройките на рендера указвам HDTV, но нещата, който експортвам са несъразмерни – губят се дребните детайли, изглеждат някак си нереални и т.н.

2. Как от 2D снимка или чертеж, без странични изгледи, да направя 3D модел в 3D Мах? Не мога да разбера концепцията, как се започва и какво се прави?


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Концептуални отговори на тъпи въпроси
PostPosted: Tue Mar 30, 2021 9:29 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Apr 20, 2010
Posts: 112
1. покажи как стават несъразмерни нещата. По принцип анимация не се експортва ами се рендира или рендерира. Най добре кадър по кадър тоест му даваш да е .png и то ти изкарва 100-200-N-на брои кадри и си ги събираш в едно видео в афтъра. принципно не ти трябват специални подготовки за това - бачкаш си , даваш му резолюция , даваш му shift + F за да ти изкара поле в вюпорта с съотношението както ще е в рендера. За дребните детайли ако се губят трябва да се вдигат настройките на рендера - с какво рендираш? Или по висока резолюция

2. не разбирам въпроса нещо. Ако визираш перспективна снимка по която да изградиш цял модел.. си трябва въображение и опит. Почвай от blueprints На няквки коли или уреди където имаш много изгледи, слагаш ги и почваш от един plane и дърпаш еджовете му със шифт да се правят нови полигони и ги наместваш един по един за всеки вюпорт и след много такива повторения имаш цяла кола.


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Концептуални отговори на тъпи въпроси
PostPosted: Wed Mar 31, 2021 11:11 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jun 24, 2016
Posts: 101
1. Ще го обясня малко объркано, но така го виждам. Мониторът ми е 22 инча, 1920 х 1080. Искам сцената да изпълва целия екран. Правя един коридор и в него слагам един робот. След няколко проби със Scale правя коридора да изпълва целия екран, но някои детайли по стените стават несъразмерно големи. Трябва да намаля робота също със Scale, за да изглежда пропорционално в коридора – тогава се губят негови детайли, напр. едни линии по корпуса му изобщо не си личат. Коридорът би могъл да е висок около 3 м и дълъг около 15 м, а роботът да е около 80 см. Рендирам с това, което е в 3DMAx 2015 -> Render Set Up -> HDTV (video).

2. Имам снимка ( обикновено Sci Fi ) и искам да направя 3D модел. Пробвах да използвам ръчно нарисувани от мен странични изгледи (като blueprints), които слагах в XYZ равнините и да изтеглям Edges. Резултатите бяха крайно неудовлетворителни.
Преди време един посетител във форума ми показа по скайп, как от снимка на космически кораб се прави 3D модел, но на Blender. В общи линии, някакво мачване на камерата, което не разбрах и след това тризмерно рисуване с линии в Perspective view прозореца. Както на лист може да се нарисува нещо 3D, но по някакъв начин се появяваха проекциите и в Left, Right, Top равнините. Фигурата се очертава грубо, но вече е 3D и после се прецизира. Tака и не успях да осмисля тази технология и да я приложа в 3D Max.


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Концептуални отговори на тъпи въпроси
PostPosted: Wed Mar 31, 2021 3:10 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Apr 20, 2010
Posts: 112
Базови неща са това , всички уроци за начинаещи ги обясняват относно моделинг - втория ти въпрос.

за първия въпрос виж пак обяснението ми , не знам какво да добавя. Като цяло със скейл често пъти може да се обърка нещо зависи как са навързани частите на робота и какви базови стойности има. примерно импортнал си нещо голямо 10 метра и ти правиш нещо 10 см, скейлваш ги в един размер - 1 метър ама после като им правиш някакви манипулации ще реагират по различен начин - много важно е и питова на всеки обект на къде сочи . Тогава при скейл могат да се разхвърчат нещата. За това групиране по принцип помага и тогава скейл. Но скейла се води като нещо което трябва да се избягва. Можеш да направиш хелпер и да линкнеш робота към него и да скейлваш хелпъра. Или да скейлваш вътре в edit poly-то


Top
  Profile  
 
 Post subject: Re: Концептуални отговори на тъпи въпроси
PostPosted: Thu Apr 01, 2021 10:08 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Jun 24, 2016
Posts: 101
Да, ще избягвам скейлинг, явно трябва да моделирам нещата в реални размери, метри, сантиметри и т.н., а не в абсолютни единици.
Ето и една примерна снимка, която няма Blueprints, за да използвам техниката с Shift + Edges. Използвам я за да тренирам техниката си на моделиране, пробвам да чертая Splines, но не ми се получава.
Този мотор доста трудно ще завива, но така го вижда авторът : -)
Image


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Концептуални отговори на тъпи въпроси
PostPosted: Sat Apr 03, 2021 9:49 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Apr 20, 2010
Posts: 112
Не съм и аз прекалено про в този вид моделиране без хубави блупринтс, аз бих направил следното - виждаш гумите са бая лесна част, правиш ги тях първо, после си налагаш картинка примерно на някой инстински мотор чопър или каквото и да е там които има подобни размери и пропорции, виждаш как да позиционираш гумите, после като си завъртиш камерата да пасне на оригиналната ти концепт картинка можеш да си представиш малко по добре между 2те гуми вече разстоянието и какво следва да се прави.

Като цяло бих те съветвал първо да направиш бая модели с хубави блупринти преди да почнеш да моделираш така на око по перспективни картинки.

https://www.youtube.com/channel/UCSLLdT ... w/featured

ей на тоя пич видеата гледай отзад напред .. само 1316 са , като ги изгледаш ще си мастър джедай моделист


Top
  Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!