All times are UTC + 2 hours



Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Просто сянка или проблемна геометрия ?
PostPosted: Mon Oct 09, 2017 9:48 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Feb 08, 2013
Posts: 41
Не съм се замислял но понякога ми се случва когато си разцъквам. Това се получава докато моделирам. Въпроса ми е защо се получава ? Нещо проблемно в самите полигони или какво ? Снимката е на изглед Shaded.

http://3dbg.com/image/shadow-3d-modeling/3242/1/#topimage

http://3dbg.com/image/shadow-3d-modeling/3241/1/#topimage


И отново ще помоля за малко помощ. Как точно да направя това изкривяване на кораба ? Постоянно ми се омазват опитите, или не са такиви каквито аз искам.

http://3dbg.com/image/ship-3d-modeling/3243/1/5296/#topimage


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Просто сянка или проблемна геометрия ?
PostPosted: Mon Oct 09, 2017 10:55 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Nov 25, 2014
Posts: 73
Махни Shaded и няма да имаш сянка. Относно кораба. Колко шпаунгота имаш в тази секция? Виж си на чертежа ако има изкривяване, щото на мен нещо не ми изглежда тамандън. Даже бих казал че е неестествено за кораб да има такова изкривяване поне не и на такъв тип.


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Просто сянка или проблемна геометрия ?
PostPosted: Wed Oct 11, 2017 10:04 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Nov 25, 2014
Posts: 73
Ти как правиш корпуса? Защото си мисля че не подхождаш правилно. Поне така ми изглежда на снимките. Имаш ли нещо подобно?

Image


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Просто сянка или проблемна геометрия ?
PostPosted: Fri Apr 13, 2018 9:38 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Feb 08, 2013
Posts: 41
Еми може и да си прав, че не подхождам правилно. Еми правя го по обикновения начин. В единия изглед, обикновено левия правя равнина и по снимката нагласям. Ти как би ме посъветвал за да стане по добре и правилно, би ли показал как ги правиш.



А тези черти не са ли гличове някакви на Normality. Опитах с модификатора да ги оправя, но не се получава. Ако ги оправя някъде, се появяват на съседния полигон и така до безкрайност. Гледах и някакви скриптове на нормалити, но отново без успех.
А това супер много ме дразни, дори да сменя на Consistens Color, пак има подобна сянка.
Та как се оправя това нещо, и показател за грешна геометрия ли е


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Просто сянка или проблемна геометрия ?
PostPosted: Tue Apr 24, 2018 8:57 am 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Feb 08, 2013
Posts: 41
Никой ли няма решение на проблема с нормалсите ?


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Просто сянка или проблемна геометрия ?
PostPosted: Tue Apr 24, 2018 12:45 pm 
Offline
потребител
User avatar

Joined: Feb 20, 2017
Posts: 34
Не знам защо си толкова сигурен че е от нормалите. Има различни начини да се провери дали са ок. Примерно можеш да го обърнеш в едитабъл меш и да пуснеш "човката" на ShowNormals. Би трябвало всички да сочат в една и съща посока, ако не то би могъл да обърнеш тези, които сочат в грешната. В ObjectProperties (с десния бутон върху обекта, някъде долу в менютата) има едно BackfaceCull, това ще ти покаже празен полигонът, чиято нормала гледа в обратна посока. От моя опит бих проверил дали всички вертекси са велднати, ако не са, бих ги велднал, ако това не помогне можеш да го ремешнеш в Збръш, ще ти оправи всякакви бъгове и ще ти изравни мрежата. Хубаво е да имаш колкото се може по-подобни по площ полигони. Можеш и да го пуснеш за сваляне. Ще го погледна и ако мога да помогна ще пиша как.

Поздрави!

Допълнително можеш да провериш за застъпващи се геометрии и различни смутинг групи.

_________________
https://valkanpavlov.artstation.com/


Top
  Profile E-mail  
 
 Post subject: Re: Просто сянка или проблемна геометрия ?
PostPosted: Thu Apr 26, 2018 3:41 pm 
Offline
модератор
User avatar

Joined: Jul 09, 2003
Posts: 2580
Location: Sofia
Може би съм малко кьорав от възрастта, но не виждам проблем с нормалите - просто горе, където е сянката, имаш само два реда полигони и шейдъра няма данни (нормали) за интерполация.
Я сложи един Турбосмуут с 2-3 итерации и виж как е. И също - аз на вюпорта на МАХ-а не вярвам ог години - изрендвай го и виж дали има проблеми.

_________________
Пред винкела всички са равни !

15 години GameDev - 15 години цирк !


http://www.youtube.com/user/demiurg3D/videos


Top
  Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
2002 - 2010 3DBG Network - All Rights Reserved!